שיטת 10:10:10 - השיטה שתעזור לך בקבלת החלטות

07/06/2020
לימור קרני
לימור קרני
מאמנת אישית / קואוצרית
שיטת 10:10:10 - השיטה שתעזור לך בקבלת החלטות

3 שאלות, רק 3  

שממש יעזרו לכם לקבל החלטה.

בתקופה זו הרבה מאוד ספורטאים נמצאים על ציר קבלת ההחלטות: להמשיך? לעבור קבוצה? לעבור מועדון? ובכלל... כולנו חווים דילמות ושאלות על בסיס יומיומי.

לעיתים הדילמה היא ״האם לאכול את העוגה 🎂 (אחרי שהחלטתי לאכול בריא)?  איזה מקצוע לבחור? האם העסק הזה בשבילי? הזוגיות מתאימה? ועוד..." 

חלק מההחלטות שאנחנו מקבלים הן מתוך אינטואיציה, תחושת בטן, ניסיון קודם או דחף וזה בסדר ומתאים.

מזכיר לי שאת הבית שלנו קנינו יותר מהר מלקנות חולצה. 😳

לעיתים יש צורך להעמיק ולברר את הדילמה, אז בואו תכירו את השיטה - 

שיטת 10:10:10 מתבססת על הספר לקבלת החלטות, ספר מאד פשוט בתפיסה שנכתב על ידי סוזי וולץ.

הרעיון המרכזי של השיטה הוא פשוט, כשאנחנו נדרשים לקבל החלטה משמעותית, נבדוק את ההשלכות של ההחלטה ב-3 טווחי זמן שונים: הווה, טווח קצר וטווח ארוך. נבחן את המשמעות של ההחלטה כעבור 10 דקות, 10 חודשים, ו-10 שנים. 

כלומר איך תשפיע עליי ההחלטה 

בעוד 10 דק

10 חודשים

10 שנים

לא רק כאן ועכשיו, עלינו לראות את השפעות ההחלטה שלנו על ציר זמן שאותו הגדירה סוזי וולץ׳ כטווח זמן.

לדוגמא, ניקח כדורסלן בליגת נוער על ששוקל את המשך דרכו. לכל החלטה שיקבל יש השפעה משמעותית עבורו ועל עתידו המקצועי.

מקבל הצעה להשתלב בקבוצת בוגרים בליגה ארצית.

שאלה ראשונה 10 דק׳- האם זה ישמח אותי? מרגיש לי נכון מקצועית?  ועוד... ננסה להתחבר למשמעות של ההחלטה בטווח המיידי.

שאלה שניה 10 חודשים מהיום - איפה אני רואה את עצמי בסוף העונה? האם זה יקדם אותי מקצועית בקבוצה הזו? האם אוכל להביא עצמי לידי ביטוי? האם זה יבנה את ההמשך שאני מכוון? ועוד...

שאלה שלישית 10 שנים מהיום- האם ההחלטה תקח אותי למקום שאליו אני מכוון להיות בעוד 10 שנים? מחייב ממני לחשב חזון רחוק וכו׳.

בעצם אני נוגע בשלושה טווחי זמן: מיידי, בינוני ורחוק. שם על המשקולת את היתרונות והחסרונות וזה מאפשר לי לראות תמונה מלאה יותר.

השיטה תעזור לנו לתרגם מחשבות ודילמות לפעולות ומעשים תוך כדיי לקיחה בחשבון של השלכות ההחלטה עלינו ועל הקרובים אלינו.

השיטה אפקטיבית:

- עוזרת לנו לחשוב בבהירות. ברגע שאנחנו חושבים על היתרונות והחסרונות בשלושת טווחי הזמן, אנחנו מציידים את עצמנו במידע הנכון להחלטה

- דרך השיטה אנחנו נבין מהו ה״למה״( בקמץ) והמניע האמיתי שלנו

- מה שיעזור לנו לבנות ביטחון בהחלטה ובו זמנית מוטיבציה גדולה יותר להשיג את המטרה, כמו כן זה עשוי להפחית לחץ וחרדה. 

השיטה מאוד אפקיטיבית יעילה ועושה סדר בראש. מתאימה לחיי היומיום לעסקים למשפחה לזוגיות לספורט ובכלל.

הערך הנוסף שנקבל אם נצליח לחשוב ולחשב מסלול בשיטה הזו הוא, שבנוסף לשאילת שאלות עומק והתנסות בהתבוננות על ציר זמן עתידי, זה שנוכל לבחון, להתייחס ולהעמיק בשאלה: האם זה מקדם את המטרות שלי? זו בהחלט הזדמנות נפלאה לחדד מהן המטרות שאני מציב לעצמי, זאת אומרת שהרווח הכפול הוא בשאילת שאלות שיעמיקו ויחברו אותי ל"למה שלי", למהות. עצם השאילה ובירור המטרות, תקדם אותי בוודאות אל עבר השאיפות האמיתיות שלי.

 

מבולבלים??? 

זכרו: אין החלטה בלי מחירים, כל החלטה טומנת הזדמנויות וויתורים. ואין אחת מושלמת. אבל יש אחת שארגיש בה הכי שלמה לתקופת הזמן שתיבחן.

רק 3 שאלות פשוטות 10:10:10 שעושות מלא סדר.

 

לחיפוש מטפל/ת, לחץ/י כאן

כדי לעקוב אחרינו בפייסבוק לחץ כאן

לקריאת בלוגים נוספים

למציאת מטפל מתאים
^