קסם המילה- איך להיות אלופים בתקשורת בינאישית

25/02/2020
ד"ר דורית קיי
ד"ר דורית קיי
יועצת קריירה
קסם המילה- איך להיות אלופים בתקשורת בינאישית

חשיבות בחירת מילים מדויקות לאיכות החיים

תקשורת מילולית ותקשורת שאינה מילולית הן מאבני היסוד של אינטראקציה אנושית. הדיאלוג שאנו משתמשים בחיים האישיים והמקצועיים הוא האמצעי הדומיננטי ביותר בו נעשה שימוש במהלך כל מפגש אנושי וכל מה שאנו אומרים משפיע רגשית על הצד האחר הנוכח בשיחה. על כן, נודעת חשיבות רבה לבחירת המילים שלנו בדיאלוג ובאופן שאנו משתמשים בו להעברת מסרים ולהנעת אחרים ולהנעה עצמית. לרובנו מוכר המצב בו ישנם אנשים שמגיבים מהר וטוב יותר לאנשים מסוימים, בעוד עם אחרים התקשורת המילולית פחות זורמת ומלווה בשתיקות מרובות. התוצאה במקרים אלו היא, לעתים, קונפליקטים שלכאורה לא תמיד פתירים ואמונה שאולי אנחנו לא מספיק טובים בתקשורת הבינאישית. יתרה מזו, הדימוי שאנו עלולים לקבע לגבי עצמנו במצב שכזה, עלול למנוע מאתנו להתמודד והלשיג את מבוקשנו ולקבע תחושה של פספוס.

 

איך ניתן לשפר את התקשורת הבינאישית?

בני אדם קולטים את המציאות בעזרת חושים (כגון: ראייה ושמיעה). כאשר התרגום של מה שאנו רואים, שומעים וחויים נעשה במוח והתוצאה של עיבוד זה הוא תיאור המציאות כפי שאנו חווינו במילים.

באמצעות  חידוד מיומנות ההקשבה ושימוש בכלי יחודי, שמאפשר ללקוחות לזהות בקלות את גורמי המוטיבציה של הצד השני, אופן קבלת ההחלטות, דרך ההתנהלות של הצד השני, השימוש במילים נעשה מדויק יותר ומספר ההתנגדויות קטן משמעותית.

 

מתי כדאי לשקול להסתייע באימון לתקשורת בינאישית?

אם אחד המשפטים הבאים משקף את התחושה והחוויה ש:

    • אתם חווים קשיים בניהול משא ומתן ומרגישים שאתם מפסידים פעמים רבות.
    • אתם נתקלים באנשים מסויימים איתם קשה לכם לנהל שיח ללא התנגדות.
    • אתם מקבלים משוב שהחוויה לשוחח עמכם היא קשה.
    • אתם בתחושה "שלא סופרים אתכם" ואין לכם השפעה כשאתם מביעים דעה.
    • קשה לכם להביע את עצמכם בצורה משכנעת בראיונות עבודה או/ו גם במשפחה.

תהליך קצר וממוקד יסייע לכם להשיג תוצאות רצויות ולשפר את התקשורת הבינאישית שלכם.

 

כיצד זה מתבצע?

לאחר מפגש היכרות, נגדיר יחדיו את התוצאה הרצויה שברצונך להשיג.

שלב א הוא בן מפגש אחד לשניים. מפגשים אלו הם מפגשים אבחוניים במהלכם אאפיין את דרך התקשורת שלך בהקשר בו תבחר/י להתמקד.

            שלב ב – מספר מפגשים שנקבעים במשותף עמך במהלכם תקבל/י כלים לניהול התקשורת הבינאישית.

כדי לעקוב אחרינו בפייסבוק לחץ כאן

לקריאת בלוגים נוספים

^